neljapäev, 20. aprill 2017

Säästmine ja raha kogumine...prr, kui ma vastu peaks kiusatustele!

Nüüd, kes tundub ,et ajad lähevad natuke paremaks ja et ma pean juba hakkama valima, millisele laadale minna ja millisele mitte- kipuvad olema ühel ajal paljud, tahaks hakata raha kõrvale panema ettenägematuteks kulutusteks. Aga vot, millised on need ettenägematud kulutused :D Minu senised säästmised on lõppenud tavaliselt sellega et jäätisekokteil, pitsa, mingi talutoit ja mõni paar uut pesu turult ongi olnud need "ettenägematud väljaminekud" Ja kui ma juba olen oma nn hoiupõrsast midagi välja võtnud, siis järgmised korrad toimub see nagu mööda minnes. Kuni lõpuks vaatab mulle sealt vastu viimane euro...

Tegelikult ma usun ,et see on paljude probleem, et raha korjata on raske. Eriti kui ümberringi on igasuguseid ahvatlusi .Paljude jaoks on ahvatlus mingi firmapoe uus kollektsioon, minu jaoks aga on need asjad, mida mul tegelikult vaja on (hea küll pitsa ja kokteil jm hõrgutised pole vajalikud) ,aga uus pesu vana ja kulunu asemele, uued suvekingad... No kangesti kisub sinna hoiupõrsa poole!

Samas ma olen ikka kärsitu küll! Hooaeg alles algas ja ma juba tahan hakata "laristama". Olen sel aastal võtnud vastu kindla plaani igast teenistusest mingi osa kõrvale panna, siiani olen seda ka teinud, aga see teadmine ,et ma võiksin minna nt neid eelmainitud asju ostma.... näpud sügelevad kohe :) Siis kahtlen, et kas ma mitte ei võta seda säästmist liiga laialt ette, ehk siis panen liiga suure osa oma "palgast" kõrvale. Siis mõtlen, et ma ju saaks praegu endale lubada neid uusi (minu puhul muidugi tähendab sõna "uus" enamasti uusi kasutatud ) asju. Ja siis käingi ringi nagu segane, kes ise ka ei saa aru, mida ta TEGELIKULT tahab.

Mida teeksite teie, kui teil oleks hädasti vaja mingeid uusi asju, aga igakuine sissetulek seda ei lubaks ? Ja siis saaksite iga nädal mingi paarkümmend eurot juurde... Samas teate, et seda lisaraha tuleb ainult mõne kuu vältel. Ja ülejäänud aja peate toime tulema ikka selle stabiilse summaga, millega vaevu toime tulete. Kas ostaksite esimesest lisasissetulekust need asjad ära- oletame et see on võimalik. Või paneksite selle raha kõrvale ja ostaksite alles siis ja korraga rohkem neid vajaminevaid asju?  Või ostaksite igast lisarahast midagi vajalikku, milleks muidu raha ei jätku?

24 kommentaari:

  1. Ma teeksin, ja teengi, nii et siis kui on raha siis ostan mida hädasti vaja. Näiteks kui mul "extraraha" 50 euri, siis võib olla kasutan sellest 35 kingade ja uue pesu jaoks ja ülejäänu raha panen kõrvale.Sest nii tore kui säästmine oleks on mul vaja ka kingasid ja pesu.Parem ostan siis kui raha on, vähemalt ei pea nutma ilma kingata siis kui juba pappi otsas!

    VastaKustuta
  2. Nüüd hakkan aru saama, et meie mõttemaailmad on ikka nii erinevad. Mina ei läheks mingi hinna eest paarikümne euri lisasissetuleku pärast mitmeks tunniks kusagile laadale. Iseasi, kui see päevateenistus oleks kasvõi 100€, aga kui neid sajalisi kukkub ainult mõni kord aastas, siis ei ole see ka tuluv. See on minu arvamus. Mis puutub kiusatustesse, siis ma ei pea laristamiseks jäätist või mahla, mida ma endale nagunii harva luban, sest see ei ole selline asi, millest ma mööda ei saaks minna. tänagi ostsin jäätise, mis maksis 1€ kanti. Aga sellegipoolest vaatan poes hindasid. Mu lemmikpood on MaXima, kus on palju soodushinnaga kaupu, või siis Aitäh kaardiga odavam. Ja kui ikka jalatsid on katki, siis tuleb need ka osta. Kasvõi siis kõhu kõrvalt. Õnneks pole mul ostlemishullust, nagu paljudel naistel, et mida poes müügil näevad, seda ka kohe ostavad. Praegune suurem ost on mul 49€ tahvelarvuti, mille tellisin ühest internetikaubamajast. Pole veel kätte saanud, kuid loodan, et ikka tuleb kohale.(omahind pidi selles olema üle 200€, loodan, et on ikka makstud summat väärt). Kui arvestada seda, milliseid summasid ma varem kasiinos maha mängisin, siis pole 49€ kaotus ka märkimisväärne, kui nad jätavad selle mulle saatmata.
    Aga see eelnev jutt ei puutunud üldse su küsimisse ostmise või kogumise kohta. Ma tegelikult ei oskagi sellele vastata, sest ei ole harjunud niimoodi ette ostma, kuigi alles hiljuti ostsin ühte asja küll hulgim ette, kuni veel selle hinnaga müügil oli, sest enam ei ole...
    Aga oma ehteid müüd Sa küll väga odavalt. Töö ja vaev ju ka maksab ja ehete materjal veel takkaotsa. Aga mis ma siin ikka targutan, sest inimesed, nende soovid ja oskused on erinevad. Lihtsalt mina toimiksin teisiti. :D
    Edu Sulle laatadel. :)

    VastaKustuta
  3. Laisk ja mugav inimene ei saagi sellest aru, et teinekord on isegi 20 eurot suur varandus.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma loodan ,et see minu kohta ei käinud? Sest mina just kirjutasin, kuidas 20 eurot on mulle nii suur raha, et ma ei tea mida sellega peale hakata...

      Kustuta
    2. Kulla anonüümne! Ma olen ise miinimumpalga eest töötanud ja 20€ on minu jaoks suur raha, aga mina isiklikult leian, et seda 20€ saab ka muudmoodi teenida, kui mitu tundi laadal end külmetada. Olen ise nooruses(lapsepõlves) küll turul müümas käinud ja tean, et see ei ole teps mitte kerge amet. Eks iga inimene otsib endale sobivaid rahateenimisviise. Mõned kirjutavad raamatuid(peavad blogi), teised kauplevad börsil. See kõik on töö, sest võtab inimeselt ära vabaduse ja isikliku aja, mida enam tagasi ei saa. Praeguses kapitalistlikus ühiskonnas ju maksab iga liigutus. Ja reaalsele füüsilisele tööle ei ole ma just sellepärast läinud, et oma haridusega(mul on ainult keskharidus ja seegi kaugõppes saadud), ning füüsilise võimekusega ei jõua ma kellast-kellani tööd teha. Kodus ise enda peremees olles(arvuti ja internet on suureks abiks), saan töötada niipalju, kui jõuan ja soovin. Kes minu blogi on lugenud, need teavad väga hästi, mis olukorras ma olen elanud. Ma ei kritiseeri Railit, vaid ütlesin lihtsalt, et mina ei teeks selliseid liigutusi.

      Kustuta
    3. Raili jaoks selline laadatöö sobib, sest ta saab veidigi olla seltskonnas inimeste keskel ning nendega suhelda. Tema jaoks on 20 eurot suur raha. Mõni aga loobub sellestki tööst ning korjab hoopis arvuti taga istudes annetusi, kus hiljem selgub et tema võlg on hoopis tunduvalt väiksem kui annetuste kogumiseks kirja pandi.

      Kustuta
    4. Just! Mulle see laadatöö sobib! See ,et ma mõnikord väsinud olen pärast, see on normaalne- iga tegevus võib väsitada.
      Olen lausa mõelnud, et võiksin laatadel ka kellegi teise asju müümas käia. Kui see soovija maksab ise kohamaksu, toob vajadusel müügilaua ja kui laat on väljaspool Tallinna, siis aitab ka transpordiga. Tasuks mingi sümboolne summa ja võimalus oma ehteid müüa...
      Lahtiste toidukaupade müük vist ei sobiks, sest pole tervisetõendit...

      Kustuta
    5. Vastuseks Sulle, anonüümne 7:57!
      Vastupidi. Ma panin hoopis väiksema võla kirja, kui see tegelikult oli, sest panin 3500€, mis oli ainult korteri üüri võlg. Nendest võlgadest ma paraku vaikisin, mille pärast mu pangaarved blokeeritud on ja need ulatusid ka peaaegu 2000€ kanti.See, et ma annetuste kogumiseks oma kontonumbri panin, oli minu poolt väga naiivne tegevus, sest oli väga naiivne loota, et mu arveldusarvele laekub annetuste näol nii palju raha, et saaks kõik võlad makstud ja veel korterigi ostetud. Seetõttu võtsingi ise asja aktiivselt käsile oma sissetulekute suurendamiseks. Kas kellelegi jääb ette, et mina ei viitsi mööda laatu käia, vaid kasutan teisi ostmis/müümise mooduseid. Kui te ei tea, milliseid rahateenimismooduseid mina kasutan, siis pole vaja kritiseerida. Mõnele sobib rahvarohke koht ja agressiivne müügitöö, teisele jälle mitte. Mina eelistan anonüümselt müüa ja teengi seda.Kirjutasin ju juba varem, et igaüks teeb seda, mida oskab ja mis meeldib.Ah-ja, seda ikka ka veel, et Raili tõesti müüb oma ehteid olematu hinna eest, sest tööaeg ju ka maksab midagi ja isegi, kui tema selle ehtematerjali mõne tuttava käest tasuta sai, siis nood inimesed on selle eest ju ikka raha välja käinud ja seetõttu kaupleb Raili kahjudega, mitte kasuga...

      Kustuta
    6. Tegelikult ma ei arvesta tõesti hinna sisse tööaja hinda- sest see on ju mitte lihtsalt töö, vaid eelkõige HOBI. Ja on tõesti kohti kust on ehtetarvikuid saada sümboolse hinnaga või isegi tasuta ja igakülgeslt olen ma arvestanud et jään plussi. Minu eesmärk ei ole müüa 5-6 ehet kallima hinnaga ja ülejäänud aja niisama passida, vaid ma tahan müüa sama ajaga odavamalt 50-60 ehet.
      Ja nagu mu kogemused näitavad- see teooria töötab!

      Kustuta
    7. Pangaarved blokeeritud kuid oma pangaarve oli blogis välja pandud ning lausa tänab saadud annetuste eest?

      Kustuta
    8. To 15:23, ah siis sina olidki see ainuke annetaja, kes mind kippus õpetama, kuidas ma oma ligi 30 aastaseid lapsi pean sundima. Aga loomulikult tänasin annetuse eest, sest viisakas inimene ikka tänab abi ja heategude eest. Ongi pangaarved blokeeritud. Siianigi veel on. Aga tolle 3€ sain kätte nii, et saatsin selle pereliikme arvele, sest 3€ pangaautomaat ei väljasta ja kui pangaarve on blokeeritud, siis ei saa kaardiga maksta, kuid kontolt ülekandeid küll saab teha. Aga ainult selle summa ulatuses, mis blokeeringust vaba on. Tegelikult ma üldse ei saa aru, miks ma seda kõike Raili blogis pean seletama, sest nüüd on olukord natuke teine ja ma saan ise suurepäraselt hakkama. Näe, saan endale isegi tahvelarvuti osta. See on mulle tööks vajalik, et saaksin oma investeeringutele ligi ka kodunt eemal olles. Ja need investeeringud on sellised, mida praegu kasutada ei saa. ;) Ehk pikaajalised. Kui väga vaja, siis lõpetan lihtsalt väikese kahjumiga, aga praegu pole selleks vajadust. Kulla anonüümne, kade oled või, et ma enam hädas pole? :D

      Kustuta
    9. Ei ole, sest minu arvates sa ei vääri annetusi. Jäi vaid paaril korral sirvimisel silma selline ebaloomulik erinevus. Sinu blogi pole nii huvitav, et peaks seda koguaeg lugema.

      Kustuta
  4. Ei saa aru sellest kommentaarist et isegi sajaeurine extraraha ei huvita sest see ei oleks nagu igakuine lisand..Tavaliselt just niimoodi elatakse et teenitakse natuke siin ja seal kui vaja on.Ja paljudele juba see 20 eurot on suur raha.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mina olen lausa uhke olnud, kui suudan 20€ 8 tunnise tööpäevaga teenida, sest iga sissetulek on oluline. Ja nüüd tuleb ja ütleb keegi, et 20€ eest ei ole mõtet üldse tööd teha.
      Pr. Elve, millist tööd te siis teete, et nii öelda saate. Minu probleemiks on see, et kodust väljapoole on mul väga raske tööle minna ja füüsilist tööd ma teha ei suuda tervise tõttu aga kodus arvuti taga võiks meelsasti toimetada. Aga tõlkida ma ei oska, raamatupidamist ma ei valda, kutselist arvutimängurit kes sellega raha teenivad, seda minust samuti ei saa. Mida siis annaks veel teha, et teenida. Minu jaoks oleks 100€ kuus väga suur lisaraha, isegi kui ma selle teenimiseks 4-5 päeva peaks kulutama.

      Ps. Raili, kas sa oled lõpuks oma vastuse Töötukassalt saanud? Mina pole siiani, kuigi ekspertarsti otsus on ammu olemas. Huvitav, mille või kelle taga küll need otsused seisavad.
      Raili, käi aga laatadel edasi, kui see sulle sobib. Ka väike sissetulek on abiks. Ja selles ei ole midagi halba, kui end vahepeal "premeerid" jäätisekokteili või millegi muuga ja pesu on lausa hädavajalik. Ise proovin siiski nii, et mingi väike tagavara on olemas, ostusõltuvust ei ole ja teinekord ootan isegi hädavajalike asjade ostmisega viimase võimaluseni.

      Kustuta
    2. 20 eurot olevat talle liiga väike raha. Ju siis sellise praalimsega ta võlgadesse sattuski.

      Kustuta
    3. Pole ka mingit vastust saanud. Sama siin- e tervises on näha, et arst on hinnanud, aga kuidas ta hindas ja mis tulemus on, seda ei näe kuskilt. Töötukassa ei ütle, perearsti ei saa kätte... ühesõnaga segane seis

      Kustuta
    4. Ilmselgelt on selline "töö" mingi Hiina nodiga kauplemine ja/ või teistelt kerjamisega saadud tasuta asjade mahaparseldamine. Proual jäi veel uhke kodukontor mainimata, siis oleks asi täiuslik!

      Mina teenin normaalselt, iga kuu panen palgarahast vähemalt 100€ kõrvale, lisaks siis tuludeklarid, muud sissetulekud (teeme mehega lisatööd aegajalt). Aga kuidagi ei saaks ma põlgusega mõelda, et vot selle näljase kahe kümpi nimrl ma küll kodust välja ei lähe. Jah, tule mõelda, kas on logistiliselt-ajaliselt rentaabel kuskile kaugele sõita, aga kui käes on palju vaba aega ja transport tasuta, siis ma ei näe probleemi minna ja olla. Ma pole nii rikas, et osta asju järelmaksuga või jätta kas või 20€ teenimata, kui see mulle sobib.
      Mingite tasuta saadud asjadega kauplemine ei ole ka vist väga tulutoov ettevõtmine?

      Hakkas kohe huvitama selle laiava proua blogi - äkki keegi viitaks bloginimele?

      Kustuta
    5. Ei tea mis proua ta on, kui on siingi maininud et on endine alkohoolik, kasiinosõltlane, elab puudetoetuse peal ja hakkas kristlaseks. Kusagil oli kirjas et kogudusekaaslane oli talle lausa 100 eurot pihku pistnud. Ilmselt seetõttu ta põlgabki väiksemaid summasid.

      Kustuta
    6. Ku tema nime peale vajutad, siis tuleb blogi ette. Uurisin ka eile natuke seda blogi ja sain üldiselt aimu, et millega ta omale sissetulekut teenib :)

      Mina pigem pooldan seda tööd, mida Raili teeb. Ainus asi, et vb. tõesti võiks ta oma kaupa veidi kallimalt turustada, sest kes ostab, see suudab ka 50 senti rohkem maksta, tema jaoks on aga see juba oluline lisa, kui kümne asja müügist 5€ rohkem teenida.

      Kustuta
    7. No nüüd küll aitab! Ma pole öelnud, et 20€ ei ole suur raha. Lihtsalt mina ei ole laatade inimene. Mulle ei sobi avalik esinemine. Ja oma käega ma midagi valmistada ei oska. seetõttu otsingi mujalt sissetulekuallikaid. Olgu need siis Hiina träni müümine. Paljud müüvad ja ometi ostetakse ka. Inimesed on erinevad, mulle ei sobi meeskonnatöö, vaid omaette tegutsemine. Ah, et minu kristlus jäi ette. Kristlaseks ei saa hakata. See kas oled, või ei ole. Mina näed leidsin Jeesuse ja olen väga õnnelik.

      Kustuta
  5. Minu arvates on jäätisekokteili ostmine raiskamine. Parem ise kodus teha v üldse mitte tarbida. Selle pealt saaks küll kokku hoida. Kahjulik tervisele, hammastele ja rahakotile.

    Pesu peab loomulikult ostma:)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Õige, aga eks ka kodus jäätisekokteilitegmiseks tuleb ju raha kulutada :) Ja oi, ma olen sellepealt praegu ikka väga palju kokku hoidnud- alles eelmisel sügisel vist tegin või ostsin seda!

      Kustuta
  6. Laadal müüki nimetad hobiks aga päris tööle ei soovi minna? Praegu on aiatööd tulekul, paljudel vanainimestel on aias abikäsi vaja või koristajat. Mõnel korral nädalas kuksil tööl käia poleks ju palju? Löö soov või börs lahti, pane kuulutus üles.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Haa, tuli ikka ära:)
      Haige seljaga aiatöödes abiline ,kes on elus ehk paar korda üldse sõrmi mulda pistnud- no põline linnainimene, mis teha kui ei huvita.
      Laadad mulle meeldivad, ma olen selle tööga rahul ja kui ma sealt ka natuke lisaraha saan- miks ma peaksin siis veel tegema midagi sellist, mida ma ,jah TÕESTI ei tahaks.

      Kustuta