kolmapäev, 20. juuli 2016

Kes ma olen ja miks just fööniks?

Mütoloogias on fööniks tulilind ,kes elab terve igaviku ,vahepeal küll täiesti tuhaks põledes, kuid ikka ja jälle taas lendu tõustes. See iseloomustab ka mind- olen käinud läbi erinevate raskuste, olnud olukordades, kus enamus inimesi polegi ehk olnud ja ikka ja jälle olen suutnud mingil hetkel taas tuhast tõusta, ehk siis üle paarikümne korra täiesti nullist uuesti alustada. Võiks oma blogi nimetada ka "kass ,kes kukub alati käppadele" kuid see oleks ilmselge liialdus- mina kukun tavaliselt ikka pea ees ,aga kuidagi suudan alati välja rabeleda.

Olen hetkel paar aastat üle 40-ne. Ma ei hakka oma minevikku siin praegu pikalt lahti seletama, sest ainuüksi sellest, mis ma olen enamikust inimestest teistmoodi läbi elanud ,võiks kirjutada mitu raamatut. Kusjuures, üks raamat on mul juba ka ilmunud, 2006 aastal andis kirjastus Ersen välja minu raamatu "Armastades kodutut". Tegemist oli siis ühe keerukama, kuid võibolla siiski veel kõige hullema, eluetapiga minu elust, millest ma midagi ilustamata kirjutasin. Tõsi küll, raamatu lõpuga tormasin natuke ajast ette, tegelikult sai see lõpp tõeks alles 3 aastat hiljem ja mitte päris nii roosiliselt, nagu raamatus. Kindlasti tuleb mu blogis veel juttu nii sellest raamatust kui ka selle peategelasest, keda ma vist küll eluilmaski ei unusta...

Üldiselt võibki minu elu juba lapsepõlvest saati iseloomustada sõnaga "erinev". Kasvasin üksiku lapsena, mul on poolvennad, kes olid minu sündides juba täiskasvanud ja kellega on mul ...no mitte just kõige paremad suhted. Luban, et kirjeldan mingi aeg ka mõningaid teravamaid olukordi nendega suhtlemisel. Ema on siiani elus ja no eks ole temagi teinud mõnda asja valesti( nagu me kõik), aga temaga suhtleme sõbralikult. Isa aga... no ei räägita üldjuhul surnutest midagi halba, aga kuidas ma ka ei püüaks, midagi positiivset tema suhtumises minusse ma ei suuda nüüd 16 aastat hiljemgi leida. Suuresti on just tema süüdi selles, et mu psüühhiline seisund on selline ,nagu ta ,kahjuks krooniliselt ,on.

Jah, ma olen haige. Invaliid, osaliselt töövõimetu, sant, hull....nimetusi minusugusele on tuhandeid. Mul on krooniline depressioon, üldistunud ärevushäire, erinevad foobiad, segatüübiline isiksusehäire ja igasugused sümptomid, mis sellega kaasnevad. On raske leida mälus sobrades päeva, mil mul poleks päris ühtegi kaebust olnud vaatamata juba üle 10 aasta kestud rohuvõtmisele. Võimalik, et mind oleks saanud ravida, kui mu haigused oleks avastatud kümmekond aastat varem, aga kui olin laps ,arvati, et ah, kasvab välja. Kui sain teismeliseks, valitses suhtumine- pubeka värk ja et olen ikka eriti vastik pubekas. Mõned aastad hiljem hakkasin aga aru saama, et midagi pole vist nii ,nagu võiks olla. Arvasin ,et no olen lihtsalt noorusest rahutu ja et oli väga palju ka ebaõnnestumisi ja olid ka segased 90-ndad, et ah, kõik möödub niikuinii. Kuid 2006 aastal otsustas perearst mind saata täiendavatele uuringutele- ja sellest ajast peale on mul 70% töövõimetust ehk siis praeguse hindamise järgi 30% töövõimet.

Mis aga ei tähenda, et ma kunagi töötanud pole. Oman ligi 20 aastat müüjastaaži, kahjuks küll enamus kohti on olnud sagedaste elukohavahetuste ja ka ka muutliku tervise tõttu lühiajalised tööotsad, paljud neist ka nö "mustalt". Olen proovinud kätt ka ettevõtluses ja ehk oleks kõik õnnestunudki, kui mul oleks olnud rohkem raha ja ma poleks pidanud olema majanduslikus mõttes sõltuv oma äripartnerist ja tema mehest.  No läks kuidas läks, lõppude lõpuks hindasin ma oma sõprust M. ja T. ning nende lähedastega rohkem, kui seda ,et meil olid äriliselt sootuks kardinaalsed vaated.  Samas pole ma veel lõplikult maha matnud unistust taaskord hakata tegelema alal, mis mulle alati hingelähedane on- taaskasutus ehk siis miks visata korralikke asju prügikasti, kui leidub inimesi, kes sümboolse summa eest neid võiksid endale ihaldada. Kuid... ikka ja jälle tuleb teemaks see, millest siin blogis kindlasti väga-väga palju juttu tuleb - RAHA

11 kommentaari:

  1. Hei!

    Leidsin su blogi perekoolist.
    inspiratsiooniks vaata sellist lehte nagu: https://www.instagram.com/raikoaasa/

    Ei taha öelda, et peaksid ka enda elu niimoodi ekraanile panema, aga tuleb välja, et tänapäeval on inimesed valmis toetama erinevatel põhjustel. Kes sellepärast, et saab ise paremini hakkama, kes sellepärast, et postitaja pakub huumorit.... oma nišš tuleb leida.

    Kuhugi võiksid panna oma telefoninumbri, kuna sulle arvele raha kandmine lihtsalt vähendaks su järgmise kuu sissetulekut väiksema toimetulekutoetuse näol. Telefoninumbrit-nime teades saaks kasvõi ümbrikusse postkaardi sisse raha panna ja selle smartposti jätta.
    Teine variant oleks kirjaga saatmine, aga aadressi avaldamine võib arusaadavalt olla piir, mida sa ei soovi ületada.

    Jõudu, jaksu!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Instagrammi ma kasutada ei saa- kas see siis töötab vaid nutitelefonides või on minu arvutis mingi programm puudu, aga nägin ainult seda linki, mitte midagi rohkemat.
      Aga aadressi ja telefoninumbri saab alati mu meilile kirjutades. Pangakontoga on jah selline absurdne asi ...

      Kustuta
  2. Muuseas mis on selle summa suurus, millega saaksid oma ettevõtet taas alustada?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No ma pean rentima ruumid. Ütleme, et maksimaalne rendisumma kuus oleks 700 eurot. Alguses tuleb see kolmekordselt sisse maksta- 1 kuu ette, tagatis ja ...no ilma maakleriteta võidki seda pinda otsima jääda. Pind peaks olema min 50 m2, sest plaanis on luua taaskasutuspood- kaltsukas- komisjonipood. Seega oleks esimesed kulud firma tegevuse jätkamiseks- 3x 700= 2100 pluss siis umbes 2000 esialgse kauba ja sisustuse tarbeks. Sest mul abilisi pole, kes aitaks teha mingeid riiuleid või aidata transpordiga vms. Ja seekord ma oleksin juba targem, teeksin ettevõtet üksi, ilma kellestki sõltumata. Tegelikult on mul kõik juba korduvalt läbi mõeldud...
      Seega minu jaoks on tegemist summaga, mida ma pole elus näinud ja millele mõtleminegi paneb südame ärevusest kloppima... Nii väga tegelikult tahaks uuesti oma äri käima saada... Aga ma ei taha unistada...
      Firma peaks mul veel alles olema, ma ise ei pääse äriregistrile ligi, pole ID kaarti programmi arvutis, aga kas on veel olemas Kauba Ringlus OÜ ?

      Kustuta
    2. On olemas, kuid vananenud andmetega. Nii et vist tuleb midagi maksta ka andmete muutmisel...

      Kustuta
    3. Äriregistri andmetel oled selle firma ainuomanik. Kas sul oli ikka meeles 1.juuliks 2015a maj.aasta aruanne esitada?
      äriregistrisse saad sisse ka muud moodi kui ID-kaardiga, nt oma internetipanga kaudu sisse logides.
      ID-kaardi tarkvara uuendamine arvutis käib muide paari hiireklikiga hiireklikiga lehel: https://installer.id.ee/

      Kustuta
  3. Milline on rahavoog kuus? St. kas on olemas mingisugune äriplaan? Alustavale ettevõttele saab toetusi taotleda, oled selliste asjadega kursis? Loomulikult peab ka endal vahendeid olema, aga päris kõike ei pea ise välja käima. Kas oled kindel, et saad kõigega üksi hakkama,igasugune logistika, raamatupidamine, poe päevast päeva lahtihoidmine jne?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ärlaan on pm sama, mis algselt sellel firmal oli. Rahavood kuus on välja kalkuleeritud- enam-vähem on prognoositav käive 100 eurot päevas. Raamatupidamidteenut ostaksin sisse, logistika- no äärmisel vajadusel aitab mind ka üks kaubikuga tuttav( kuigi ma ei taha abi paluda kelleltki!)
      Kuna selle poega tegelemine oleks just see, mida ma kõige rohkem teha tahaks- kauba sorteerimine, väljapanek, poe kujundamine, suhtlemine klientidega ja tundmine, et mind tunnustatakse ning vajatakse... ma usun ,et saakin küll. Olen ju pool aastat seda ka teinud, no nädalas paariks puhkepäevaks leiaksin ma kindlasti samasuguses keerulises olukorras inimese... ma usun, et olematu sotsiaalpoliitikaga riihis, nagu meil siin, on minusuguseid tuhandeid...
      Toetuste teema on juba aasta tagasi läbikäidud tee. Toetused on ettenähtud tootmist alustavale ettevõtlusele, aga jaekaubandus selle alla ei käi. Nii tehti mulle Ettevõtlusametis kohe selgeks ja hiljem kuulsime seda veel mitmetest kohtadest. Laenu jaoks oleks vaja tagatist või käendust, aga ma leian et laen- no kui just ei ole 100 eurose kuumaksega-, oleks rumalus
      Ühesõnaga -idee ja ettekujutus asjast on, kogemusi ka ja kes soovib, võib mulle ka meilile kirjutada! Jätkan meelsasti arutelu!

      Kustuta
  4. Mine uuri ettevõtluse kohta töötukassast. Saan aru, et mingit toetust sa sealtpoolt ei saa, aga töötuna arvel oled? Nemad toetavad ka alustavat ettevõtjat ja paar aastat tagasi ei olnud neil piirangud tegevusvaldkonna kohta. Lisaks võimalik käia koolitustel, kus käimist toetab töötukassa.

    VastaKustuta
  5. Palun loe see tekst veel korra üle - üks eluperiood sinu elus sai otsa, aga sa ei taha seda tunnistad (ma tahan sind aidata)

    VastaKustuta
  6. Kas teil on vaja laenu? Siin on võimalus rahalises olukorras olevatele inimestele ja neile, kes soovivad oma elus rahalist tõusu, anname laenu väga mõistliku intressimääraga, anname välja igasuguse laenu võla laenu, ärilaenu, meditsiinilaenu, eluasemelaenu, üliõpilast laenu jne, et aidata rahval finantskriisist. Ettevõtte nimi: PLUTO CREDIT FINANCE HOME. Võta meiega ühendust juba täna
    Rahalise abi e-post: plutocreditfinancier@gmail.com
    Mida: +18474539904

    VastaKustuta