neljapäev, 22. juuni 2017

Viimast korda töövõimereformist.

Alustuseks kirjutan ma siia väljavõtte kolmest erinevas paberist, kolmest otsusest, mis nagu te ise lugeda võite ,erinevad üksteisest nagu öö ja päev. Viimane ja esimene siiski mitte nii oluliselt, kui see vahepealne. Tekib tõesti küsimus, et kes selle teise otsuse üldse tegi?

Töötukassa otsus aprilli lõpust, tuginedes Töötukassa ekspertarsti, kes mulle sattus olema tegutsev perearst, arvamusele : "Isikul on osaline töövõime, kuna isiku töövõime on tervisest lähtuvalt piiratud. Esineb raske tegutsemispiirang ...(loetelu erinevatest valdkondadest). Arvestades tema tervisekahjustuse iseloomu on töövõime ja probleemid eelpool toodud valdkondades vähemuutuvad."

Sotsiaalkindlustusameti otsus mai algusest : "Sotsiaalkindlustusamet tugineb puude tuvastamisel Töötukassa ekspertarsti hinnangule. Teil ei tuvastatud tegutsemispiiranguid... valdkondades (loetelu samadest valdkondadest, mis töötukassa otsuses) ja seetõttu puuet ei tuvastatud"

Sotsiaalkindlustusameti otsus peale vaide läbivaatamist, juuni alguses :" Puude raskusastme tuvastamisel oleme aluseks võtnud Teie taotluses sisalduvad andmed ning
 Tervise infosüsteemis esinevad andmed.
Eriarsti poolt kirjeldatud terviseseisundi andmed
Sotsiaalkindlustusameti ekspertarsti arvamuse
E-tervise ja eelmise ekspertiisi andmed
Tuvastasime Teil keskmise puude, kuna Teie terviseseisundist tulenevalt esineb Teil tegutsemispiiranguid ja esinevad raskused igapäevaelus "

Küsimus suurele ringile- mis on valesti neis otsustes? Isegi kõige pimedam või rumalam inimene peaks aru saama, et teisel otsusel pole esimesega (ja nad ometi kinnitasid seal, et tuginesid just esimesele otsusele) mitte midagi ühist. Ja kuskohast siis järsku peale vaide esitamist ilmus välja Sotsiaalkindlustusameti ekspertarst, kelle olemasolust ma varem üldse midagi ei teadnud? Ja teises otsuses polnud sõnagi ei e-tervisest, ei eriarstist, ei minu varasematest ekspertiisitulemustest... Õhku jääb rippuma küsimus- mille alusel ja kes sellise "otsuse" üldse tegi. Aga ma ei viitsi hakata rohkem seda asja torkima ka! Sain juuni alguses korraga kahe kuu eest puudega inimese sotsiaaltoetust korraga, nii et ametnikud pidid oma soperdamise ka kinni maksma, paras neile!

Olen kuulnud kümnetest, kui mitte sadadest sellistest juhtumitest. Facebookis on paar sellistele teemadele mõeldud gruppi ,kus ma mõlemas aktiivselt osalen ja sealt on näha, et ma pole mitte ainuke ,kes sellise ajuvabaduse ohvriks on sattunud. Ja kahjuks paljud inimesed on löönud lihtsalt käega... Ja ametnikud saavad piltlikult öeldes peenikest naeru pidada, sest neile jääb õigus vaatamata otsuse absurdsusele. Minuga neil aga nii ei läinud! Ja kui seda postitust siin loeb keegi, kellel on endal või kellelgi tuttaval tehtud mingi ajuvaba otsus, mis erineb eelmistest otsustest nagu siga ja kägu, siis kindlasti- esitage vaie!

1 kommentaar:

  1. Kange "mutt"! :D Ma oleks ka, sest ei jätaks oma õiguste eest seismist. Käisin eelmisel nädalal just psühhiaatri juures aega kinni panemas, sest pole seal peaaegu aasta otsa käinud. Arst ütles, et ega ma ei peagi enne tulema, kui uus töövõimetuse pikendamine ees ootab, aga parem on kui käiksin ikka vahepeal ka arsti juures. No mis ma sinna lähen, kui ma ei tunne vajadust? Aga sain numbri 26.daks ja eks siis paistab. Seda ma tean, et olen kergesti ärrituv, kuid ei kavatse end rohtudega küll mürgitada. Ma arvan, et see ärrituvus on tingitud mu pikaajalisest pingelisest elust. Tore, et said oma õiguse jalule seatud.

    VastaKustuta