kolmapäev, 26. juuli 2017

Reisimisest ja ööbimisest, kui on vaid sõiduraha.

Täna just vaatasin facebookis ühe tuttava pilte Hiiumaast ja kommentaare seal all. Keegi oli kommenteerinud, et kui vaid saaks sinna vms. Ja siis hakkasin ma ka ise mõtlema, et kui palju on tegelikult kohti, kus tahaks käia, kuid paari tunniga ei jõuaks seal midagi näha. Vaja oleks ööbimiskohta, et järgmisel päeval oma ringkäiku jätkata. Kuid majutusasutused, isegi kõige väiksemad küsivad sellist raha, et ma olengi lihtsalt seetõttu loobunud. Ning ainsad kohad kus ma seetõttu käia saan on Võru ja Haapsalu. Ja sedagi vaid linna piirides. Sest...siit tuleb nüüd teine probleem-auto. Hääletada? Kah võimalik, seda olen ma oma elus vist küll sadu kordi teinud ja pole seal midagi uut. Aga okei, saaksin kuskile kohale ,jalutaksin mõni aeg ringi ja siis? Kuhu ma siis läheksin? Tagasi sõita ei saa-teatud kellaajast alates muutub hääletamine juba väga riskantseks-eiteks liikujaid on vähem ja teiseks õhtuhämaruses ilmuvad rohkem välja ka need sõitjad, kellega väga kokku puutuda ei tahaks..

Olen mõelnud sõita nt Pärnusse või Valka või Narva-Jõesuusse. Bussipileti raha leiaks, maakonnasiseselt saaks ka ehk liikuda küll bussiga küll hääletades. Aga kuhu jääda ööseks? Telkimine mulle ei sobi- esiteks tekitavad sellised väikesed kuplikujulised või ümmargused ruumid mulle klaustrofoobiat- ja olen seda kogenud mitmel korral, enam ei taha. Teiseks olgem ausad-ega see telgi kaasas kandmine just kõige kergem asi ka pole, kui kaasa on niikuinii vaja võtta mingid vahetusriided igaks juhuks, veepudel ja mingid näksid ning hügieenitarbed.

Mis oleks lahendus? Ööbida lageda taeva all? Ka võimalik muidugi, vihmase või vihmakahtlusega ilma korral ma ju ei lähekski kuskile. Kuid üksinda... metsas.... Võtab natuke kõhedaks küll.. Või üksinda öösel kuskil võõras linnas... ei ole ka sugugi parem variant. Kusjuures mul on tegelikult jubedalt vedanud- oma elu keerdkäikude jooksul olen ma olnud lageda taeva all vaid kaks ööd ja sedagi mitte otseselt sundkorras, vaid ma olen ise sellega nõus olnud, neid võtnud kui teistmoodi kogemust. Aga siis ma polnud ka üksi... reisides tundmatusse paika aga ma oleksin seda kindlasti, sest mulle meeldib pigem üksi avastada.

Haa, parim nali muidugi see, et ma pole see suvi veel kordagi Aegnale jõudnud! Esimesel korral jäin sadama lähedale viivast bussist maha ja järgmisega poleks jõudnud. Ning järgmine kord- ma olin ikka täielik blondiin ja ei leidnud sadamat üles :D Tiirutasin seal kruiisikai ja A ja D terminaali vahel, läksin linnahallini välja ja vaatasin platsil seisvaid helikoptereid. Aga selle peale ei tulnud, et mina teisele poole linnahalli :D :D :D .Selle asemel keerasin otsa ringi ja A terminaali suunas tagasi- ise kirudes, et kus pagana kohas see Kalasadam on siin :D. Ja muidugi selleks ajaks kui taipasin, mida ma teen, selleks ajaks oli laeva lahkumiseni jäänud paar minutit. Ja ma vahtisin D terminaali parkla juures... Nojah :D

6 kommentaari:

  1. no aga tegelikult ju ei ole hotellideski ööbimine eriti kallis. nt 20€ öö võib saada täiesti normaalse 1-inimese toa vannitoa ja kööginurgaga enamikes eesti linnades. kodumajutused ja väiksemad hostelid on veelgi odavamad. broneerida saad booking.com lehel nt, aga... eesti hotellidega on tihti nii, et telefonitsi helistdes võib sellest bookingu hinnast isegi odavamalt saada.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. 20 eurot siiski minu jaoks on kallis. Jah, majutuse kontekstis võttes loomulikult odav, aga mul pole sedagi raha lihtsalt ühe öö veetmise jaoks välja käia. Sellest saan ma peaaegu nädal aega elatud!
      Odavamaid kodumajutusi ma küll näinud pole, ikka 20 eurot on olnud see minimalne summa. Suvel tegelikult rohkemgi ja egas minagi siis ei taha minna mingil sügistalvisel hallil ajal.

      Kustuta
    2. Just-just, Raili! 20€ on väikesest sissetulekust välja käia väga suur summa. Ja sellepärast tulebki valikuid teha. Kas reisida(nagu teevad normaalsed, tavalised inimesed ;)), või elada oma toaurkas ja püüda kuidagi hinge sees hoida. Mind näiteks reisimine ei huvita. Vähemalt praegu ei ole see mulle primaarne soov. Praegu olen keskendunud sellele, et siin linnas(Võrus) oma elu korda saada. Tundub, et nöörid juba tõmbuvad koomale. Läksin isegi nii kaugele, et helistasin elektrilevisse ja soovisin elektrilepingu lõpetada, ehk teisisõnu lasta elekter välja võtta. No-jh, see eelnev ei puutu küll üldse sinu blogi teemasse. Aga mis sinu reisimise-ja majutuse asja puutub, siis ma pole kunagi mõelnud sellele, et sõidaks kuhugi niisama uusi kohti avastama. Ei viitsi ju tunde kusagil bussis,lennukis, laevas, või ka autos loksuda. Sellepärast ma ei mõistagi inimesi, kes igal aastal isegi mitu korda kuhugi reisivad. :P

      Kustuta
    3. Võibolla kusagil leidub ka 20 eurot öö, kuid üldiselt 1 inimese tube ei ole saadaval. Kui tahad üksi olla, siis maksad mitme eest. Järveäärses motellis oli 1 öö 49 eurot, selle raha eest kööginurka enda jaoks ei olnud, pakutav hommikutoit oli ääretult vilets, tubade läbikostvus oli jube, dushinurk koos WC-potiga logises ning magamisase oli kõike muud kui hea une jaoks mõeldud.

      Kustuta
    4. aga kas sa looduse omnibussiga oled käinud reisimas? looduseomnibuss.ee
      need on suht odavad, enamaltjaolt 1-2-päevased bussireisid, eesti energia klientidele on paljud sõidud veel tavahinnast soodukaga ka.
      hinnaklassist saad aimu, kui klikid nende juba toimunud sõitudel http://www.looduseomnibuss.ee/arhiiv
      nt hiljaaegu käidi hiiumaal pikk päev koos praamipiletitega 30€, juunis pakri poolsaarel ja pakri tuletornis 15€, juunis riia käsitöölaadal 29€, mais naissaarel 20€ jne.
      ma ise olen käinud nendega nt prangli, äksi ja keri saartel.
      tallinlaste sõidud algavad ja lõppevad alati rahvusraamatukogu juurest, (osa sõite on ka tartlastele algusega tartust) hinnas on buss/laev ja ekskursioonid, teatri- või kontserdireisidel ka nende piletid.
      info uue sõidu kohta tuleb 2-3 päeva varem nende kodukale ja siis tuleb kiiresti helistada või meilida, et regada.

      Kustuta
    5. Looduse Omnibussiga olen 2 korda käinud, aga mulle sellised grupimatkad ja etteantud marsruudid ei istu. Olen see, kellele meeldib üksi käia,kolada mööda võõraid asulaid ja metsateid, avastada ilusaid vaateid ja huvitavaid paiku.

      Kustuta