kolmapäev, 20. juuli 2016

Minu hetkeolukord ...ehk invapenskari elu kogu oma trööstituses ja absurdis.

Ma pole üldjuhul inimene, kes halab ja viriseb, või kui ma seda teengi vahest, siis tuleneb see mu psüühhikast ja igal juhul ma ei jää käed rüpes passima. Jah, ma mõtlen kogu aeg, kuidas midagi teisiti teha, kuidas sissetulekuid suurendada, kuidas hakkama saada samas võimalikult väikese rahaga ja nii ,et mul ei tekiks vahepeal kohutavaid isusid mille hea ja parema järgi. Näiteks jäätisekokteil...mmm :D

Saan töövõimetuspensioni 240 eurot. 150 maksan korteriomanikule üüri, keskmiselt 60 on kommunaalid, lisaks veel telefon ja internet ning kunagi paremate aegade lootuses (firma alustamiseks, mis isegi pool aastat tegutses kuni äripartneriga lahkhelid tekkisid) võetud laen 11 eurot kuus. Toimetulekutoetuses aga arvestatakse sissetulekuks kasvõi 1 sent, mille ma kuskilt arvele saan, aga väljaminekuteks vaid üür ja kommunaalid. Kõik muu ei huvita kedagi, ka ravimeid kompenseeritakse alles siis, kui igakuine summa ületab 15 eurot, aga isegi ilma soodustuseta mu ravimid selleks piisavalt ei maksa.

Lihtne matemaatika- 240-150-60 tähendab seda, et pensionist jääb järgi 30 eurot. Toimetulekupiir- no see kes selle tobeda summa välja mõtles, elagu tõesti ise sellega paar kuud karistuseks oma rumaluse eest- on 130 euri. Ehk siis minu puhul on toimetulekutoetus 100 eurot, millest siis tuleb maksta kõik ülejäänud asjad. Olen planeerinud maksmisi erinevatele aegadele ja kuidagimoodi toime tulnud, aga ma enam lihtsalt ei jõua... 

Tegelen pärlitest ehete valmistamisega. Hinnad on 0.50-1 euro tükk. Käin neid vahel Telliskivi kirbukal müümas, kuid ei ole alati raha, et sinna kohta broneerida.  10 eurot osalustasu on minu jaoks selgelt lüle jõu käiv summa.

 Ühesõnaga- napp 100 eurot kuus söögiks, hügieeniks ja ravimiteks… ikka eriti HEA elu ju :(

Olen mõelnud oma ehteid internetis müüma hakata, aga kuna see on minu jaoks täiesti tundmatu valdkond, siis küsiks nõu ,kuidas alustada. Ja kuskohas üldse? Tehnilised võimalused on mul väga kehvad- 7 aastat vana kaameraga Nokia telefon, mis pildistab küll, aga no suht uduselt.
Teine probleem on asjade saatmisega. Ma pole kunagi kasutanud pakiautomaati ja mis veel kõige hullem on- postikulu maksaks ju loomulikult kauba saaja ning seda mu pangaarvele. Aga kua ma olen ka toimetulekutoetuse saaja, siis iga laekunud summa loetakse sissetulekuks ja arvestatakse järgmise kuu toetuse arvestamisel maha. Kuid kes teab, kuidas mul nt järgmisel kuul müük on ja kuidas tervis… Pensionist jätkub mul ju vaid üüriks ja kommunaalideks.
Proovisin Viru tänava alguses, kuid sealsed püsimüüjad ei suhtunud minusse sugugi hästi ja see tekitas stressi. Pealegi oli seal kogu aeg hirm, et territooriumi valdaja tuleb ja ajab politseiga minema- mul üklskord napilt vedas…
Ühesõnaga- kui keegi oskaks mulle nõu anda, siis olen avatud nõuannetele! Küll aga ei tasu mulle soovitada neid kirbukaid, kus tuleb maksta minu jaoks tohutu summa mingi perioodi eest korraga sisse… sest mul lihtsalt pole raha…
Teate, kui valus on näha oma pangakontol 110 eurot ja siis maksta kommunaalid, internet ja telefon, osta retseptiravimid ja vaadata pärast taskupõhja jäänud 35 eurot. Millega peab siis hakkama saama järgmise kuu 5-ndani…Pensionist allesjäänud 50 eurot on juba otsas…

Lisan väikese galerii siis sellest, mida ma teen. Lihtsad ja odavad on nad küll, aga minu arust peitubki ilu mõnikord lihtsuses...
Kusjuures see on vaid väike osa minu toodangust. Teen ka käevõrusid pärlitest, aga sellest järgmistes postitustes.  Kirbuturgudel ja laatadel, kuhu ma olen suutnud minna (loe: kus on olnud mõistlikumad kohatasud või on mul lihtsalt eelmisel müügikohal eriti hästi läinud) on neid väga hästi ostetud. Viimane kogemus oli sõita Simpleekspress bussiga 2 euroga Võru folklooripäevadele, maksta seal 18 eurot 3 päeva eest ja saada 60 eurot kasumit. Ok, pool sellest läks küll uuele materjalile, aga see tegevus on mulle ka hobiks ning teate, kui hästi veel rahustab!
Võrus oli hea veel ka sellepärast ,et polnud muret öömajaga- ema elab kohe kesklinnas. Ja suur tänu ka laada korraldajale, kes organiseeris mulle pisikese müügilaua laada peatänava äärde!

Kahjuks on aga laatadel kohamaksud üldiselt 15 eurot päev ja väljaspool Tallinna saaksin osaleda ka sel juhul ,kui seal ühistranspordiga käia saaks ja tasuks. Ööbimisvõimalusi on mul ainult Võrus ja Haapsalus, kuid viimases toimuva käsitöölaada hinnad.... ma parem ei kommenteeri, sest üritan ilma ropendamata oma blogis hakkama saada :D
















4 kommentaari:

  1. Miks ainult 0,50/1.- tükk? Need on ikka rohkem väärt! :)

    VastaKustuta
  2. Kindlasti küsi suuremat hinda! Väga ilusad ehted on :-)

    VastaKustuta
  3. Ma mõtlen sama, et materjal ise ju maksab ka mu arvates rohkem, ja tööraha ju tahad ka ikka saada, seega on see 0.5-1€ ju ikka väga väike summa, mida küsida.

    VastaKustuta